Na stanowisko Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego
Mł. insp. Piotr Leciejewski Komendant Powiatowy Policji w Śremie ogłasza rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego.
OGŁOSZENIE Nr 1
KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI
W ŚREMIE
z dnia 28 listopada 2013 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego
KPP w Śremie
§ 1
W celu dokonania doboru na utworzone stanowisko Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Śremie ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
-
w zakresie wymagań niezbędnych:
-
pełniący służbę w Policji;
-
spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. z 2007 r., Nr 123, poz. 857 z późn. zm.);
-
-
w zakresie wymagań pożądanych:
-
co najmniej 5-letni staż służby w Policji,
-
co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu komórkami organizacyjnymi występującymi w służbie prewencyjnej lub kryminalnej,
-
poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”;
-
-
ponadto wskazane jest posiadanie:
-
wykształcenia z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo ukończenie studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursu z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi,
-
wykształcenia wyższego prawniczego, ekonomicznego bądź z zakresu administracji,
-
co najmniej 3 – letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
-
§ 2
Oferty kandydatów winny zawierać:
-
CV i list motywacyjny;
-
kopie ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginały do wglądu);
-
pisemną koncepcję pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat. Koncepcja powinna uwzględniać wyłącznie zakres zadań przewidzianych dla tego stanowiska i jednocześnie winna wpisywać się w strategię działania komórki organizacyjnej. Jedynie w ograniczonym zakresie może odnosić się do zadań przewidzianych dla kierownika komórki organizacyjnej Policji, np.: zarządzania komórką i kreowania w niej polityki kadrowej (koncepcja nie powinna przekraczać 6 stron, napisanych czcionką Arial 12, interlinia 1.5, marginesy standardowe 2,5 cm);
-
pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego Trybu i Zasad Przeprowadzania Postępowań Kwalifikacyjnych na Wybrane Stanowiska Służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 1, umieszczonym na stronie internetowej www.wielkopolska.policja.gov.pl w zakładce Praca w Policji i www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji);
-
pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata, tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą), do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem jednostki/komórki organizacyjnej Policji, objętej postępowaniem - (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego Trybu i Zasad Przeprowadzania Postępowań Kwalifikacyjnych na Wybrane Stanowiska Służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 2, umieszczonym na stronie internetowej www.wielkopolska.policja.gov.pl w zakładce Praca w Policji lub www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji);
-
potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby;
-
kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu);
-
kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu);
-
kopie dokumentów dopuszczających do informacji niejawnych (poświadczenie bezpieczeństwa).
§ 3
Komendant Powiatowy Policji w Śremie w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 r. oraz Decyzji Nr 166 / 2010 Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policjiw Poznaniu z dnia 14 kwietnia 2010 r. w sprawie zasad przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego na wybrane stanowiska służbowe w jednostkach organizacyjnych Policji woj. wielkopolskiego (Ppw-024-225/2010 z późn. zm.).
§ 4
Zakres podstawowych zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym (wynikający z karty opisu stanowiska pracy):
-
Planuje, organizuje i sprawuje bezpośredni nadzór nad służbą podległych funkcjonariuszy wydziału.
-
Ocenia i opiniuje podległych funkcjonariuszy oraz motywuje ich do pracy, w szczególności poprzez:
- sprawiedliwe ocenianie i dbanie o dobrą atmosferę służby,
- identyfikowanie potrzeb funkcjonriuszy w zakresie motywowania ich do pracy,
- występowanie z wnioskami o nagrody lub kary oraz przyznanie odznaczeń państwowych i resortowych.
-
Uzgadnia z podwładnymi rozwiązania wykonywania skomplikowanych zadań służbowych.
-
Realizuje i terminowo wykonuje zarządzenia i polecenia wydane przez przełożonych.
-
Prowadzi odprawy i narady zgodnie z potrzebami służby.
-
W zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego:
- motywuje podległych policjantów do samokształcenia i doskonalenia zawodowego.
- identyfikuje potrzeby szkoleniowe, precyzuje tematykę szkoleń,
- organizuje i prowadzi szkolenia.
-
Zapewnia kompleksową obsługę interesantów na dobrym jakościowo poziomie.
-
Współdziała wewnątrz komórki organizacyjnej oraz z innymi podmiotami w jednostce organizacyjnej poprzez uzgadnianie przedsięwzięć i wspólnych działań.
-
Współdziała z podmiotami zewnętrznymi, a w szczególności: sądami, prokuraturami, organami samorządu terytorialnego, strażami, służbami, inspekcjami, organizacjami społecznymi, WKU, ŻW w niezbędnym zakresie.
-
Sporządza plany, sprawozdania i analizy w wydziale.
-
Prowadzi właściwą dokumentację i kontroluje w tym zakresie podwładnych oraz archiwizuje dokumentację zgodnie z przepisami.
-
Odbiera pocztę z sekretariatu i kancelarii tajnej oraz nadaje jej dalszy bieg służbowy.
-
Podpisuje pisma zgodnie z obowiązującymi zasadami.
-
Uczestniczy w komisjach słatych lub doraźnych powołanych przez przełożonych.
-
Wdraża nowo przyjętych funkcjonariuszy.
-
Na polecenie kierownika jednostki lub jego zastępcy prowadzi czynności wyjaśniające w sprawach skarg i wniosków.
-
Nadzoruje przestrzeganie w wydziale tajemnicy państwowej i służbowej.
-
Nadzoruje prawidłowość wykorzystywania środków transportowych, ich czystość i dbałość o ten sprzęt.
-
Melduje przełożonym o wydarzeniach w służbie, urazach, utracie dokumentów lub sprzętu służbowego oraz innych napotkanych trudnościach w realizacji zadań.
-
Zgłasza przełożonym braki w wyposażeniu, fakty uszkodzenia powierzonego mienia służbowego.
-
Niezwłocznie powiadami przełożonych o niemożności stawienia się do służby, informuje o zmianie miejsca zamieszkania, zmianie stanu cywilnego lub rodzinnego.
-
Bierze udział w szkoleniu i doskonaleniu zawodowym oraz samodzielnie systematycznie poszerza wiedzę ogólną, zawodową, a także doskonali sprawność fizyczną.
-
Przestrzega przepisy dot. dyscypliny służbowej.
-
Przestrzega przepisy dot. ochrony tajemnicy państwowej, służbowej oraz przeciwpożarowe bezpieczeństwa i higieny pracy.
-
Dba o porządek na stanowisku pracy.
-
Odbywa okresowe badania lekarskie.
-
Wykonuje inne czynności zlecone przez Komendanta lub jego zastępcę.
§ 5
Oferty, z podaniem adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w terminie do dnia 15 grudnia 2013 roku w Zespole Kadr i Szkolenia KPP w Śremie lub przesyłać pocztą na adres „Komenda Powiatowa Policji w Śremie, Zespół Kadr i Szkolenia, ul. Mickiewicza 15, 63-100 Śrem” z dopiskiem: Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Śremie, „Nie otwierać w sekretariacie”.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole Kadr i Szkolenia KPP w Śremie, tel. 61 28 15 325, wewn. MSW 77 34 325.
§ 6
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 10 stycznia 2014 roku.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W ŚREMIE
/podpis na oryginale/
mł. insp. Piotr LECIEJEWSKI