"Pozory mylą, dowód nie"
Data publikacji 21.08.2010
Ruszyła druga edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Pozory mylą, dowód nie",która potrwa do końca grudnia 2010 roku. Głównym celem tego przedsięwzięcia jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych m. in. poprzez zwracanie uwagi,że dorosły wygląd klienta nie oznacza, że jest on pełnoletni. Istotnym przekazem kampanii jest ponadto fakt, że dowody osobiste są wydawane osobom, które nie ukończyły jeszcze 18 roku życia. Stąd przy zakupie napoju alkoholowego ważne jest, aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczoną w dokumencie klienta datę urodzenia.
Policjanci Zespołu ds. Prewencji Kryminalnej , Nieletnich i Patologii Komendy Powiatowej Policji w Śremie w dniu dzisiejszym odwiedzili kilka sklepów oraz marketów w gminie Śrem, w których sprzedawany jest alkohol. W trakcie wizyty przekazaliśmy materiały edukacyjne w tym plakaty, naklejki oraz ulotki propagujące akcję "Pozory mylą, dowód nie". Wykonując te czynności policjanci zostali przyjęci z zainteresowaniem przez kierowników i właścicieli sklepów oraz osoby w nich sprzedające. Przypomniano, że sprzedaż alkoholu nieletnim jest przestępstwem.
Ostrzegaliśmy, że - sprzedaż alkoholu nieletnim grozi utratą zezwolenia na sprzedaż alkoholu, grzywną bądź konfiskatą alkoholu.
Zwracamy się z apelem do Wszystkich handlujących alkoholem o czujność w tym zakresie i wspólne zainteresowanie właściwym wychowaniem przyszłych pokoleń.
Ostrzegaliśmy, że - sprzedaż alkoholu nieletnim grozi utratą zezwolenia na sprzedaż alkoholu, grzywną bądź konfiskatą alkoholu.
Zwracamy się z apelem do Wszystkich handlujących alkoholem o czujność w tym zakresie i wspólne zainteresowanie właściwym wychowaniem przyszłych pokoleń.